Ranní úkol
- před vstupem do třídy čeká na děti a jejich rodiče obvykle ranní úkol
- úkol se vztahuje k právě probíranému tématu
- úkol podporuje spolupráci dítěte s rodičem a procvičuje různé dovednosti
- usnadňuje také příchod dítěte do MŠ
Ranní kruh
- zde se odehrávají třídní rituály (vzájemné pozdravení, seznámení s programem na daný den, sdílení zážitků, plánování činností apod.)
- podpora respektu k mluvčímu, naslouchání jeden druhému, dodržování společně domluvených pravidel, vyjadřování svých pocitů a názorů
- učíme se zde básničky, písničky, cvičíme a hrajeme různé společné hry
Práce v centrech aktivit (CA) – nepřímo řízené činnosti (RVP PV)
- jedná se o integrovanou tematickou výuku v Centrech aktivit
- činnosti v CA se vztahují k aktuálnímu tématu
- činnosti jsou připraveny tak, aby děti vedly ke spolupráci a vzájemnému učení, nabízely možnost volit úkoly různé náročnosti a aby respektovaly individuální styly učení a potřeby dětí
- CA si děti vybírají podle předem dohodnutých pravidel
- v jednu chvíli ve třídě pracují děti na různých činnostech v různých centrech na jedno téma
Hodnotící kruh
- na závěr dne se všichni opět sejdeme v kruhu
- děti představují výsledky své práce, hodnotí, co a jak se jim dařilo/nedařilo a proč, sdílejí svoje zkušenosti, inspirují další děti, které budou v centru pracovat
- učí se hodnotit a prezentovat svoji práci, ale také ocenit druhé