Ranní úkol

  • před vstupem do třídy čeká na děti a jejich rodiče obvykle ranní úkol
  • úkol se vztahuje k právě probíranému tématu
  • úkol podporuje spolupráci dítěte s rodičem a procvičuje různé dovednosti
  • usnadňuje také příchod dítěte do MŠ

Ranní kruh

  • zde se odehrávají třídní rituály (vzájemné pozdravení, seznámení s programem na daný den, sdílení zážitků, plánování činností apod.)
  • podpora respektu k mluvčímu, naslouchání jeden druhému, dodržování společně domluvených pravidel, vyjadřování svých pocitů a názorů
  • učíme se zde básničky, písničky, cvičíme a hrajeme různé společné hry

Práce v centrech aktivit (CA) – nepřímo řízené činnosti (RVP PV)

  • jedná se o integrovanou tematickou výuku v Centrech aktivit
  • činnosti v CA se vztahují k aktuálnímu tématu
  • činnosti jsou připraveny tak, aby děti vedly ke spolupráci a vzájemnému učení, nabízely možnost volit úkoly různé náročnosti a aby respektovaly individuální styly učení a potřeby dětí
  • CA si děti vybírají podle předem dohodnutých pravidel
  • v jednu chvíli ve třídě pracují děti na různých činnostech v různých centrech na jedno téma

Hodnotící kruh

  • na závěr dne se všichni opět sejdeme v kruhu
  • děti představují výsledky své práce, hodnotí, co a jak se jim dařilo/nedařilo a proč, sdílejí svoje zkušenosti, inspirují další děti, které budou v centru pracovat
  • učí se hodnotit a prezentovat svoji práci, ale také ocenit druhé